• Veranderingen binnen de retail

    Door op 06 januari 2015       Trends     Geen opmerkingen
    retail-coincide copy

    De retail is op dit moment veel in het nieuws, leegstaande panden, teruglopende consument bezoeken  en de oplopende kosten maken het er niet makkelijker op. Bovendien wordt het voor een bezoeker steeds moeilijker de winkels in een centrum te bereiken. Parkeergelegenheden die enorme bedragen vragen zorgen voor steeds minder bezoekers. Daarnaast zijn de huurprijzen ook niet meer van deze tijd. Velen hebben nog de huurprijzen van het jaar 2008. Bovendien is een gemeente ook afhankelijk van een goed lopend centrum, maar dit blijkt bij hen nog niet goed door te dringen. De retail zal voor nu en de komende jaren een aantal vaste waarden definitief moeten aanpassen. We staan nu op het punt van grote veranderingen. Deze veranderingen zullen ook veranderingen vragen van indirecte partijen.  Deze partijen zijn: – De gemeenten – De verhuurders – De leveranciers – Het infrastructuur en de daaraan gerelateerde bedrijven. Waarom zijn deze veranderingen noodzakelijk? […]

    Meer lezen
  • Online bestellen en in de winkel ophalen is de grote trend – door Fashion united

    Door op 06 januari 2015       Trends     Geen opmerkingen
    foto 1

    Hoe kunnen offline retailers het beste concurreren tijdens de kerstdrukte? Click & collect is een grote trend, zegt Detailhandel Nederland. Hierbij bestelt de consument het product op internet, om het vervolgens op een zelfgekozen moment op te halen in de winkel. Van de totale online omzet komt zeker 70 procent ten goede aan winkeliers die zowel online als offline opereren. Hommelberg bevestigt: “Onze focus ligt ook op de omnichannel strategie. Het koppelen van online en offline voorraden helpt alle processen enorm. We zien dat het hebben van eigen winkels in combinatie met onze online winkel zeer gewaardeerd wordt door onze klanten. Door technische ontwikkelingen kunnen klanten een online bestelling in een filiaal ophalen of vanuit een filiaal een product online bestellen. Hierdoor komen beide werelden dichter bij elkaar.” De strategie begint nu ‘zijn vruchten af te werpen,’ zegt Hommelberg. Ook spelen retailers steeds beter in op de feestdagen stelt de organisatie, zo […]

    Meer lezen
  • Click & collect is de trend deze kerst – door Fashion united

    Door op 23 december 2014       Trends     Geen opmerkingen
    Kerst

    Lastminute cadeautjes, overvolle winkels en veel klantenvragen. Met de kerstdagen voor de deur draaien de retailers overuren, maar de consument kiest steeds vaker voor een online aankoop. Hoe bieden offline winkeliers tegenwicht? Bij de publicaties van derde kwartaalcijfers lieten veel retailers het al weten: de kerst zorgt voor een extra omzetboost aan het einde van het jaar. Zeker online gaat het hard dit jaar. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org in samenwerking met Gfk en PostNL blijkt dat de aanloop naar de kerst al voor een extra omzet zorgt. In de drie weken naar Kerstmis steeg de gemiddelde weekomzet van 38 tot 128 miljoen euro. Volgens webwinkels zelf is het echter toegenomen tot 177 miljoen euro. In totaal werd er voor maar liefst 530 miljoen euro aan goederen online gekocht, wat een extra online omzet betekent van 146 miljoen euro. Er is overigens een waarneembaar verschil tussen Sinterklaas- en kerstinkopen: in de dagen […]

    Meer lezen