De toekomst van retail
Door Jan Engbers op 06 januari 2015 Retail Reageren uitgeschakeldWaar gaat de retail naar toe,…wat zou u willen zien? Wat beweegt uw doelgroep? Wat willen uw klanten zien, voelen, ruiken. Hoe willen uw klanten worden geholpen.
Het koopgedrag van consumenten is de laatste acht jaar enorm veranderd. Op elk gegeven moment wil men zelf kunnen beslissen hoe, wat en wanneer er iets aangekocht moet worden. Dit heeft enorme gevolgen voor de retail. De consument is kritischer geworden en verwacht meer voor minder. Daardoor is er een sterke groei van het aankoop gedrag via het internet en zien de fysieke winkels hun omzet dalen.
Toch blijkt uit onderzoeken van de afgelopen 3 jaar, dat na de stijging van de aankopen via internet en de daling van de aankopen gezien vanuit de fysieke winkel stagneert. Dit heeft te maken met de beperkingen van beide kanalen. Om deze kanaalconflicten te doorbreken is het gebruik van omni-channel strategie de juiste keuze.
De hedendaagse tijd vraagt om een directe aanpassing. De vraag is, wachten we op wat er op ons af komt of willen we voor de eerst komende 10 jaar gereed zijn om deze verandering op te vangen.
Vele vragen en dit is niet in één zin te beantwoorden. Volg ons op LinkedIn, Facebook, en Twitter en blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de retail.